menu

senior.pl - aktywni w każdym wieku

Wróć   Klub Senior Cafe > FAQ / Pomoc > Klub Senior Cafe - przewodnik dla początkujących (i nie tylko)
Zarejestruj się FAQ / Pomoc Szukaj Dzisiejsze Posty Oznacz Fora Jako Przeczytane

Przeszukaj FAQ (Frequently Asked Questions - Najczęściej zadawane Pytania) Przeszukaj FAQ (Frequently Asked Questions - Najczęściej zadawane Pytania)
Szukaj Słów:
Opcje Dopasowania:
Szukaj w:

Jak działa Forum Klub Senior Cafe?
Forum podzielone jest na sekcje, w których znajdują się zróżnicowane tematycznie podfora. Aby rozpocząć nową dyskusję lub znaleźć interesujący temat, należy przede wszystkim udać się do odpowiedniego podforum. Oczywiście można także korzystać z wyszukiwarki, wyszukując słowa zarówno w całym Forum jak i w jego poszczególnych działach. Wątki dotyczące w szczególny sposób jednego regionu należy umieszczać w forach regionalnych.
Każda z głównych sekcji zaczyna się od podforum "ogólne" - tam znajdują się między innymi komentarze do artykułów na ww.senior.pll. Wątki - komentarze rozpoczynają się od linka do komentowanego artykułu.
Użytkownicy forum mogą dyskutować w każdym jego miejscu, z dwoma zastrzeżeniami. Podforum Informacje służy przede wszystkim informowaniu użytkowników o nowościach, zmianach i ważnych wydarzeniach w Klubie. Dlatego uprawnienia do zakładania tam nowych wątków ma wyłącznie administracja (wszelkie inne wątki zakładane na tym forum muszą przejść procedurę zatwierdzania. Podforum Kosz to miejsce w którym lądują posty łamiące regulamin i nikt nie ma prawa zakładać w nim nowych wątków.

Czy mogę przeszukiwać forum?

Możesz wyszukiwać posty posługując się nazwą użytkownika, wyrazem w poście lub tylko w temacie, datą lub możesz wskazać fora, w których chcesz wyszukiwać.

Aby skorzystać z opcji wyszukiwania należy kliknąć link „szukaj” znajdujący się w górnej części większości stron.

Możesz przeszukiwać każde forum do jakiego przeglądania jesteś upoważniony. Nie możesz przeszukiwać forów prywatnych dopóki administrator nie udzieli ci wymaganego pozwolenia.

W przypadku, gdy na forum jest już dużo postów warto używać funkcji "wyszukiwanie zaawansowane" i ustawić tam np. "wyszukiwanie w tytułach" lub szukanie postów konkretnego użytkownika. Pozwoli to ograniczyć liczbę wyników.

Dlaczego nie mogę wyszukać niektórych słów?
Niektóre wyrazy nie będą wyszukiwane przez wyszukiwarkę. Dotyczy to słów krótszych niż 3 litery a także bardzo często występujących w języku polskim. Ich wyszukiwanie obciąża serwer, a na ogół towarzyszą im inne słowa, których szukanie da lepsze wyniki. Oczywiście jeśli wpiszemy frazę z użyciem jednego z poniższych słów i jakimś innym słowem, wyszukiwarka znajdzie to drugie słowo. Na przykład szukając słowa "bardziej" nie otrzymamy żadnego wyniku ale już "chcę bardziej schudnąć" powinno dać wynik - o ile oczywiście słowo "chcę" lub "schudnąć" znajduje się w postach lub ich tytułach.

Lista słów (dłuższych niż 2 literowe) nie pojawiających sie w wynikach wyszukiwania:
aby, ale, bardziej, bardzo, bez, będzie, bowiem, był, była, było, były, czy, czyli, dla, dlatego, gdy, gdzie, ich, innych, iż, jak, jako, jednak, jego, jest, jeszcze, już, kiedy, kilka, która, które, którego, której, który, których, którym, którzy, lub, ma, mi, między, mnie, mogą, może, można, nad, nam, nas, naszego, naszych, nawet, nich, nie, nim, niż, oraz, pod, poza, przed, przede, przez, przy, również, się, sobie, swoje, tak, takie, także, tam, tego, tej, ten, też, tych, tylko, tym, wiele, wielu, więc, właśnie, wszystkich, wszystkim, wszystko, zawsze,

Mogę wysyłać emaile do reszty użytkowników?

Tak! Aby wysłać email do dowolnego użytkownika musisz znaleźć go na Liście Użytkowników lub kliknąć na przycisk Email znajdujący się w każdym poście napisanym przez niego.

Po kliknięciu na wspomniany klawisz powinna otworzyć się strona gdzie wpisujesz treść wiadomości. Kiedy zakończysz redagowanie wciśnij 'Wyślij' - Twoja wiadomość zostanie natychmiast wysłana. Mając na uwadze zasady prywatności, adres email odbiorcy nie będzie ujawniany podczas procesu redagowania i wysyłania wiadomości

Jeżeli nie możesz znaleźć przycisku Email lub linka do odbiorcy oznacza to, że administrator wyłączył możliwość wysyłania emaili poprzez forum lub użytkownik do którego chcesz wysłać wiadomość email wyłączył opcję 'Otrzymywanie maili od innych użytkowników'

Inna użyteczna funkcja związana z wysyłaniem emaili poprzez forum daje możliwość wysłania do przyjaciela linku do ciekawego twoim zdaniem wątku na forum. Zawsze gdy przeglądasz dany wątek możesz znaleźć na stronie znaleźć linka, który umożliwi Ci wysłanie krótkiej wiadomości do kogo chcesz.

Zarejestrowani użytkownicy mogą także wysyłać wiadomości do innych użytkowników (też zarejestrowanych) poprzez system Prywatnych Wiadomości Aby uzyskać więcej informacji o prywatnych wiadomościach kliknij tutaj.


Co to są Prywatne Wiadomości?

Przez system Prywatnych Wiadomości, zarejestrowani użytkownicy mogą wysyłać między sobą prywatne wiadomości. Aby móc to robić, należy włączyć opcję Prywtnych Wiadomości w Ustawieniach . Uwaga: można zablokować otrzymywanie wiadomości od konkretnych użytkowników, wpisując ich na listę ingorowanych

Wysłanie Prywatnej Wiadomości

Prywatne wiadomości działają podobnie jak emaile lecz mogą je wysyłać tylko osoby zarejestrowane na forum. Wiadomości nie mogą być wysyłane ani otrzymywane przez użytkowników zabanowanych oraz z ograniczeniem postowania. W wiadomości możesz umieścić kod vB, emotikonki oraz obrazki.

Aby wysłać taką wiadomość należy kliknąc na 'Wyślij Prywatną Wiadomość' w Twoim Panelu Użytkownika, lub poprzez kliknięcie na przycisk Send Private Message znajdujący się pod sygnaturką w poście danego użytkownika.

Podczas wysyłania wiadomości masz możliwość zapisania jej kopii w folderze Elementy wysłane.

Foldery w skrzynce Prywatnych Wiadomości

Standardowo skrzynka posiada dwa foldery: Skrzynka pocztowa oraz Elementy wysłane.

Skrzynka Odbiorcza zawiera wszystkie wiadomości jakie odebrałeś razem z informacją o nadawcy i dokładną datą wysłania.

Elementy Wysłane zawiera kopię wszystkich zapisanych przez Ciebie wiadomości jakie wysłałeś (aby zapisać wiadomość należy zaznaczyć odpowiednią opcję podczas jej pisania).

Klikając na 'Edytuj Foldery' masz możliwość utworzenia dodatkowych katalogów na Twoje wiadomości.

Każdy folder posiada przyciski i pola pozwalające zaznaczyć wiadomości, przenieść je do innego folderu, ściągnąć na Twój komputer w postaci pliku txt lub usunąć całkowicie. Do dyspozycji masz również przyciski pozwalające szybko odpowiedzieć na przesłaną wiadomość.

Co jakiś czas będziesz musiał usuwać starsze wiadomości ponieważ Administrator prawdopodobnie ustalił limit wiadomości jakie mogą być przechowywane w folderach. Jeżeli przekroczyłeś ten limit nie będziesz mógł wysyłać oraz odbierać nowych wiadomości dopóki nie skasujesz kilku starych.

Kiedy będziesz czytał wiadomość będziesz miał opcję odpowiedzenia na nią lub forwardowania (przesłania dalej) jej do innego użytkownika forum. Masz również możliwość forwardowania wiadomości do użytkowników z Twojej Listy kolegów.

Śledzenie Wiadomości

Podczas wysyłania nowej wiadomości masz możliwość zażądania potwierdzenia jej odbioru. Jeżeli włączysz tą opcję tutaj (Śledzenie wiadomości) dowiesz się kiedy wiadomość została przeczytana przez odbiorcę.

Strona jest podzielona na dwie sekcje: wiadomości nieprzeczytane oraz wiadomości przeczytane.

Sekcja Wiadomości nie przeczytane pokazuje wszystkie wiadomości wysłane przez ciebie z żądaniem potwierdzenia odbioru, które nie zostały jeszcze przeczytane przez odbiorcę. Pokazywany jest również czas ostatniej aktywności odbiorcy wiadomości. Wiadomości znajdujące się w tej sekcji mogą być usunięte jeśli stwierdzisz, że ich treść jest już nieistotna lub też innych powodów. Wykasowane wiadomości mogą być również przywrócone jeśli administrator włączył taką opcję.

Sekcja Wiadomości przeczytane pokazuje wszystkie wiadomości (wysłane przez ciebie z żądaniem potwierdzenia), które zostały przeczytane i potwierdzone przez odbiorcę. W folderze tym pokazywany jest również czas, kiedy wiadomość została przeczytana.

Możesz zakończyć śledzenie każdej wiadomości wybierając daną wiadomość i klikając przycisk [wyłącz śledzenie].

Możesz zakończyć śledzenie każdej wiadomości wybierając daną wiadomość i klikając przycisk [wyłącz śledzenie].

Prywatne wiadomości nie służą celom reklamowym, marketingowym, nie można za ich pomocą także nękać innych użytkowników (na przykład za pomocą wyzwisk etc.) Jeśli użytkownik otrzymuje wiadmości których - ze względu na ich charakter - sobie nie życzy, prosimy o zgłaszanie tego faktu administracji, szczególnie w przypadku wiadomości stricte reklamowych, zawierających niebezpieczne treści (linki) lub naruszających prawo. Administracja ani moderatorzy nie mają dostępu do PM innych użytkowników, nie mogą więc z przyczyn oczywistych reagować na ich treści.

Jak używać Listy Użytkowników?

Lista Użytkowników zawiera listę wszystkich zarejestrowanych użytkowników na forum. Listę możesz posortować wg nazwy użytkownika, daty rejestracji, liczby postów.

Lista użytkowników posiada mechanizm wyszukiwania, który pozwala na szybkie wyszukanie użytkownika wg różnych kryteriów, np. szukanie użytkowników, którzy zarejestrowali się w ciągu ostatniego tygodnia.


Jak używać Kalendarza?

Aktualnie w Klubie mamy dwa kalendarze - ogólny, w którym pojawiają się np. urodziny użytkowników oraz święta oraz Kalendarz klubowych rocznic i wydarzeń, w który można wpisywać rocznice, wydarzenia, daty spotkań etc.

Są 2 rodzaje wydarzeń: normalne wydarzenia i powtarzające się wydarzenia.

Normalne Wydarzenia rozpiętość czasu jest od rozpoczęcia sieę wydarzenia do jego zakończenia.

Powtarzające się Wydarzenia powtarzają się według obranych kryterii. Przykładem może być wydarzenie każdego pierwszego Poniedziałku każdego miesiąca lub wydarzenie każdego Poniedziałku i każdej Środy.

Wydarzenia do kalendarza mogą wstawiać wszyscy zarejestrowani użytkownicy, po wstawieniu wydarzenia te są zatwierdzane przez adinistrację lub moderatorów.

Twoje urodziny automatycznie będą pokazane w kalendarzu, jeżeli wstawiłeś(aś) poprawna datę urodzin w Twoim profilu. Zauważ, że jeżeli nie wstawisz roku w Twojej dacie urodzin, Twoj wiek nie zostanie pokazany w kalendarzu.

Jeżeli poprawnie wpisałeś(aś) swoja datę urodzin, Twój pseudonim wyświetli się na Stronie Głównej Forum kiedy będą Twoje urodziny.


Co to są ogłoszenia?

Ogłoszenia są specjalnymi wiadomościami napisanymi przez administratora lub moderatorów. Są stworzone tak, by umożliwić prostą jednostronną komunikację z użytkownikami. Jeśli chcesz dyskutować na temat ogłoszeń, będziesz musiał utworzyć nowy wątek na forum, ponieważ nie możesz odpowiedzieć na ogłoszenia.


Jak ocenić wątek?

Na stronie z danym wątkiem znajdziesz menu ‘Oceń dyskusję’, które pozwoli ci ocenić wątek w skali od 1 do 5.

Decyzja o oddaniu głosu na przeglądany temat jak i wartość oddanego głosu jest całkowicie dobrowolna jednak jeżeli sądzisz że temat jest bardzo ale to bardzo interesujący warto go ocenić na 5 gwiazdek, jeżeli jednak stwierdzisz, że temat jest kompletnie bezwartościowy, możesz wystawić jedną gwiazdkę.

Jeżeli na temat został oddany co najmniej jeden głos, obok nazwy tego tematu, pojawią się gwiazdki odzwierciedlające średnią oddanych głosów. Pozwolą ci one na szybką ocenę czy dany temat jest wart przeczytania, szczególnie jeśli jesteś na forum zawierającym dużą ilość wątków.


Czym są skierowania?

Administrator może aktywować system poleceń, który pozwala Ci zbierać punkty za każdego nowego użytkownika którego zaprosisz na forum.

Punkty możesz zbierać promując Klub Senior Cafe poprzez używanie unikalnego linku odsyłającego na forum. Twój link wygląda tak:

http://www.klub.senior.pl/index.php?referrerid=0

Za każdą osobę, która kliknie na odnośnik i zarejestruje się na Forum CDRinfo.pl otrzymasz jeden punkt. Liczba Twoich punktów widoczna jest w Twoim Profilu.

Zgłoś się do Administratora aby uzyskać informacje o ewentualnych promocjach, jakie możesz uzyskać po przekroczeniu odpowiedniej ilości punktów. Pamiętaj aby podczas promowania Klub Senior Cafe nie spamować innych stron po to aby uzyskać dodatkowe punkty.


Co to są różne rodzaje wyświetlania tematów?
Temat może być wyświetlony w czterech różnych trybach:

  1. Liniowy (Starsze na początku) - posty są wyświetlane chronologicznie od najstarszego do najnowszego. Posty wyświetlane są jeden pod drugim więc widoczne są równocześnie;
  2. Liniowy (Nowe na początku) - tryb podobny do wcześniejszego tylko kolejność jest od najnowszego do najstarszego;
  3. Tryb z dyskusjami - w tym trybie pokazane jest drzewko składające się z wszystkich postów w danym temacie. Drzewko pozwala zobaczyć związki między wszystkimi postami – kto, kiedy oraz komu odpowiedział. Pod drzewkiem wyświetlany jest tylko jeden post (ten który klikniesz w drzewku);
  4. Tryb hybrydowy - ten tryb to połączenie trybów liniowego i z dyskusjami, widoczne są wszystkie posty oraz drzewko.

Gdzie mogę znaleźć kanał RSS?

Administrator mógł włączyć obsługę RSS co umożliwia informowanie Cię o nowo utworzonych tematach bez wchodzenia na forum i logowania się.

Te informacje są obecnie dostarczane w dwóch formatach: RSS i RSS v2. Różnice są następujące:

  • RSS 0.91 - dane bazują na standardzie napisanym dla netscape i dostarczają link do dyskusji oraz jej temat.
    http://www.klub.senior.pl/external.php?type=rss
  • RSS 2.0 - dane zawierają tytuł, autora, datę założenia tematu oraz treść pierwszych postów w temacie.
    http://www.klub.senior.pl/external.php?type=rss2
<


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:23.

 
Powered by: vBulletin Version 3.5.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.