menu

senior.pl - aktywni w każdym wieku

Wróć   Klub Senior Cafe > FAQ / Pomoc > Klub Senior Cafe - przewodnik dla początkujących (i nie tylko)
Zarejestruj się FAQ / Pomoc Szukaj Dzisiejsze Posty Oznacz Fora Jako Przeczytane

Przeszukaj FAQ (Frequently Asked Questions - Najczęściej zadawane Pytania) Przeszukaj FAQ (Frequently Asked Questions - Najczęściej zadawane Pytania)
Szukaj Słów:
Opcje Dopasowania:
Szukaj w:

Dlaczego powinienem(am) się rejestrować?
Klub Senior Cafe to miejsce ogólnie dostępne - przeglądać wątki i posty oraz profile, blogi i strony startowe tych użytkowników, którzy wyrazili na to zgodę mogą wszyscy użytkownicy internetu. Jednakże w pełni wykorzystać możliwości forum wymagana jest rejestracja. Jest ona w pełni darmowa. Po ukończeniu tego procesu możesz między innymi:
  • Tworzyć nowe wątki;
  • odpowiadać na istniejące tematy;
  • edytować własne posty;
  • komentować artykuły w serwisie www.senior.pl;
  • dodawać i oceniać produkty w serwisie www.opinie.senior.pl;
  • otrzymywać informacje w postaci emaila o nowych odpowiedziach w zaprenumerowanych przez Ciebie tematach;
  • wysyłać prywatne wiadomości do innych zarejestrowanych użytkowników;
  • dodawać nowe wydarzenia do kalendarza;
  • budować i modyfikować 'Listę Przyjaciół';
  • dodawać zdjącia do Galerii;
  • pisać własnego bloga;
  • stworzyć swój profil;
  • dodawać przepisy kulinarne do książki kucharskiej;
  • komentować i oceniać treści publikowane przez innych użytkowników
  • Własne konto na forum zapewnia także jednoznaczną identyfikację osoby piszącej - masz pewność, że nikt nie podszyje się pod Ciebie w dyskusji.
Aby się zarejestrować, będziesz potrzebował(a) nazwy użytkownika, hasła oraz prawidłowego adresu email. Na forum nie może być zarejestrowanych dwóch użytkowników o tych samych nazwach, więc jeżeli podczas rejestracji skrypt wyświetli komunikat 'Ten login jest już zajęty' tzn. że na forum jest zarejestrowany podobny pseudonim, w tym wypadku musisz wpisać inny. Nie musisz obawiać się o 'spam' podając swój adres email. Po wybraniu opcji 'ukryj adres e-mail', Twój adres jest w każdym przypadku niewidoczny dla wysyłającego (możesz to sprawdzić wysyłając email do innego użytkownika). Administrator może tak skonfigurować forum aby proces rejestracji został zakończony poprzez wysłanie emaila z instrukcjami jak w pełni aktywować konto (taki email jest wysyłany na podany przez Ciebie wcześniej adres email, dlatego upewnij się że jest on prawidłowy).

Jeżeli masz mniej niż 13 lat, rodzicie lub opiekunowie powinni wyrazić zgodę na zakończenie Twojego procesu rejestracji. Więcej informacji o tym jest dostępna podczas trwania tego procesu.

Czy mogę zarejestrować się i pozostać anonimowy?
Użytkownicy Klub Senior Cafe podają swoje dane osobowe wyłącznie dobrowolnie i sami decydują komu i w jaki sposób je udostępniają (dane w profilu, podpis, stopka etc.). Nie ma obowiązku podawania imienia i nazwiska ani przy rejestracji, ani w profilu ani gdziekolwiek indziej w obrębie Klubu. Co więcej, każdy użytkownik może samodzielnie usunąć lub zmienić wszelkie treści (w tym oczywiście dane osobowe) z własnego profilu, może też skorzystać z szerokiego wachlarza opcji ustawień oraz dostępności konkretnych treści w swoim profilu, na przykład tak żeby pozostawić do informacji publicznej wyłącznie swój login i skasować wszelkie możliwości kontaktu z nim przez innych użytkowników. W Ustawieniach można także zmienić swój login.

Nie oznacza jednak pełnej anonimowości (a co za tym idzie bezkarności) użytkowników. W przypadku złamania prawa operator serwisu ma obowiązek przekazywania stosownych danych, pozwalających zidentyfikować użytkownika (adres IP, adres poczty e-mail i inne) odpowiednim służbom. Popełniając więc czyny zabronione przez polskie prawo (na przykład lżenie urzędników państwowych, publiczne pomówienie czy rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji o innych osobach), można się spodziewać konsekwencji nie tylko ze strony administracji ale także ze strony organów ścigania.

Jak mogę zmienić informacje w Profilu?
Możesz na bieżąco aktualizować dane znajdujące się w Twoim profilu. Powinieneś(aś) szczególnie zwrócić uwagę na to czy adres email jest aktualny. Możesz zmieniać dowolne pola w Twoim profilu, w tym rónież nazwę użykownika - upewnij się tylko wcześniej czy nie jest zajęta przez kogoś innego.

Jeżeli chcesz teraz uaktualnić swój profil kliknij tutaj.

Do czego służy sygnaturka / podpis?
Po zarejestrowaniu masz możliwość ustawienia własnej sygnaturki (podpisu). Jest to kilka linijek tekstu, który będzie pojawiał się pod treścią Twojego posta.

Jeżeli Administrator włączył sygnaturki, będziesz miał(a) opcje dołączenia jej do dowolnego posta jaki napiszesz. Jeżeli masz już ustawioną sygnaturkę zostanie ona automatycznie dołączona do każdego Twojego posta. Masz możliwość wyłączenia sygnaturek w pojedynczym poście, wystarczy odznaczyć pole 'Pokaż podpis' podczas redagowania nowej wiadomości.

Możesz włączyć/wyłączyć podpis w poście który już został opublikowany. Wystarczy go edytować i zaznaczyć/odznaczyć pole 'Pokaż podpis'.

Możesz ustawić własną sygnaturke w swoim profilu.

Zapomniałem hasła, co mogę zrobić?
Jeżeli zapomniałeś(aś) własnego hasła, kliknij na 'Zapomniałem hasła'. Link znajduje się na każdej stronie gdzie musisz podać hasło. Jeżeli nie widzisz takiego odnośnika wciśnij (bez wprowadzania nazwy użytkownika i hasła) 'Zaloguj', po otwarciu pojawi się strona zwierająca komunikat z błędem logowania oraz wspomniany link.

Po kliknięciu na link pojawi się strona zawierająca pole do którego wpisujesz adres email który musi być zgodny z emailem zapamiętanym w Twoim profilu. Na ten adres natychmiast zostanie wysłana wiadomość zawierająca instrukcje dotyczące zresetowania hasła.

Jak dodać Własny tytuł Użytkownika?
Jeżeli administrator umożliwił funkcje ustawienia Własnych tytułów, możesz wpisać tekst, który chcesz aby wyświetlał się pod Twoim nickiem. Jeżeli chcesz go zmienić, przejdź do Panelu Użytkownika, wybierz "Własny Tytuł Użytkownika", i tam wpisz Swój tekst.

Jak ustawić obrazek pod nickiem?
Małe obrazy pod nazwą użytkownika nazywają się avatarami. Są one pokazane przy każdym poście, który napiszesz.

W Klub Senior Cafe jest możliwość wysłania własnego awatara, co oznacza, że możesz wysłać swój własny obrazek z Twojego komputera.
Aby ro zrobić, wybierz odpowiedni obrazek o wielkości 80 na 80 pixeli i wgraj go do swojego profilu korzystając z opcji Edytuj Avatar w Ustawieniach
Aby teraz wgrać lub zmienic swój avatar, kliknij tutaj.

Co to jest Lista Przyjaciół i Lista Ignorowanych?
Lista Przyjaciół jest używana, do tego by trzymać Twoich znajomych na tym forum w jednym miejscu. Poprzez pójście do "Otwórz Listę Przyjaciół" w "Szybkie Menu" w menu na górze strony, będziesz w stanie widzieć, którzy z twoich przyjaciół są aktualnie online i wysyłać im prywatną wiadomość. Dodawanie ludzi do twojej Listy Przyjaciół pozwala ci wysłać prywatne wiadomości do kilku osób naraz. Możesz dodać użytkownika forów do twojej Listy Przyjaciół przez obejrzenie ich profilu lub przez pójście do "Lista Przyjaciół / Ignorowanych" w twoim "Panelu Użytkownika".

Lista Ignorowanych jest użyta dla tych ludzi, od których nie chcesz otrzymywać wiadomości. Przez dodawanie kogoś do twojej Listy Ignorowanych, ich posty bedą schowane kiedy czytasz Tematy na forum. Nie będą oni także mogli wysyłać do Ciebie prywatnych wiadomości

Czy to forum używa ciasteczek?
Używanie cookies jest opcjonalne, jednak ich włączenie poprawia poruszanie się po stronie. Cookies są używane przy funkcjach takich jak pokazywanie nowych tematów (nowych postów w tematach) od ostatniej wizyty, służą też do automatycznego logowania gdy odejdziesz na dłuższą chwile. Podczas logowania możesz zaznaczyć opcję 'Zapamiętaj użytkownika/hasło'. Jeżeli tak uczynisz Twoja nazwa użytkownika oraz hasło zostaną zapamiętane w pliku cookies na Twoim komputerze. Jednak jeżeli używasz współdzielonego komputera, np. w bibliotece, szkole czy kafejce internetowej lub jeżeli nie ufasz osobom które korzystają lub mogą korzystać z Twojego komputera bezpieczniej będzie jeżeli nie zaznaczysz wspomnianej opcji. Cookies używane są też do śledzenia Twojej aktualnej sesji, zapewniając, że pozostaniesz zawsze zalogowany podczas przeglądania forum. Jeżeli wybierzesz opcje nie zapisywania tych informacji w pliku cookies, dane sesji będą wysłane poprzez każdy link który klikniesz. Wybranie opcji nie używania cookies może być przyczyną problemów jeżeli używasz serwerów proxy oraz część linków od innych userów pochodzi od tego samego proxy. Jeżeli masz wątpliwości lepiej włącz obsługę cookies. Po rejestracji, ustawienia cookies możesz dowolnie modyfikować.

Jak usunąć ciasteczka?
Możesz oczyścić wszystkie twoje ciasteczka (cookies) poprzez kliknięcie tutaj. Jeżeli nadal powracasz do strony głównej forum i nadal jesteś zalogowany(a), musisz usunąć Twoje ciasteczka ręcznie.

W Internet Explorer 6 na Windows XP:
  1. Kliknij na przycisk "narzędzia"
  2. Wybierz "Opcje Internetowe" z menu.
  3. Kliknij "Usuń pliki cookie..." w oknienku, które się pojawi. Będzie to w zakładce "Ogólne".
W Mozilla Firefox:
  1. Kliknij menu "Narzędzia"
  2. Wybierz "Opcje" z menu, które się pojawi.
  3. Z okienka dialogowego, wybierz zakładke "Prywatność".
  4. Kliknij na przycisk "Wyczyść ciasteczka teraz".
Twoje ciasteczka powinny byc wyczyszczone. Możesz zechciec zresetować komputer i wejść jeszcze raz dla pewności.

Co zrobić, gdy nie chcę już uczestniczyć w Klub Senior Cafe
Użytkownik podaje swoje dane osobowe wyłącznie dobrowolnie i sam decyduje komu i w jaki sposób je udostepnia (dane w profilu, podpis, stopka etc.). Każdy użytkownik może samodzielnie usunąć wszelkie treści (w tym oczywiście dane osobowe) z własnego profilu, może też skorzystać z szerokiego wachlarza opcji ustawień oraz dostępności konkretnych treści w swoim profilu, na przykład tak żeby pozostawić do informacji publicznej wyłącznie swój login i skasować wszelkie możliwości kontaktu z nim przez innych użytkowników. Może także zmienić login na nie zawierający identyfikujących go danych (na przykład nazwiska czy miejsca pracy). W celu usunięcia konta, należy zwrócić się do Administracji serwisu. Usunięcie konta jest nieodwracalne. Nie praktykujemy usuwania usuwania zgodnych z regulaminem treści zamieszczanych przez użytkownika, po usunięciu konta posty na forum, porady etc. są opatrzone nazwą "Gość". Na życzenie użytkownika z konkretnych, wskazanych przez niego postów usuwamy identyfikujące go informacje.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:32.

 
Powered by: vBulletin Version 3.5.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.