Wyświetl Pojedyńczy Post
  #1  
Nieprzeczytane 29-10-2008, 16:29
z centrum z centrum jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1 140
Żarówka Bankowość i bankowcy muszą wrócić do korzeni ...


czyli relacje muszą zostać ponownie oparte na wzajemnym zaufaniu klienta do pracownika banku. Tak było przed reformą.
Pamiętam jak w lutym 1989 r. oddziały operacyjne NBP podzielono na 9 banków komercyjnych. Przez dwa lata audytowali te banki zagraniczni bankowcy - inna sprawa, że niczego nowego nie mieli do przekazania.
Pozaliśmy kilka nowinek, jak pieniądz plastikowy, ale jeszcze wtedy nie wprowadzano "produktów bankowych".
Jak już skończył się czas nadzoru - to się mleko rozlało - ruszyły kredyty dla biznesu, jak za Greenspana obecnie w USA. Wdrażanie reform gospodarczych metodą inflacji kosztowej załatwiło tych "szczękowych" biznesmenów - i popsuła się bankowość tak jak w obecnym scenariuszu kryzysu finansowego.

Taka refleksja po przeczytaniu ciekawego artykułu Williama Ress-Mogg w www.polskatimes.pl "Nasze banki muszą wrócić dp wiktoriańskich korzeni".
Nasze także
Odpowiedź z Cytowaniem