Wyświetl Pojedyńczy Post
  #44  
Nieprzeczytane 05-02-2011, 15:00
Doc's Avatar
Doc Doc jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Apr 2010
Posty: 31 756
Domyślnie

Rusza pociąg do lotniska
Tory do portu zaczną pracować w 2015 roku, ale już trzeba rozstrzygnąć, jak poprowadzić je od Trzcińca.
(Sławomir Bobbe Express Bydgoski.)
Do 24 lutego każdy mieszkaniec województwa może zgłosić swoje uwagi do planów budowy połączenia kolejowego między Dworcem Głównym PKP a Portem Lotniczym.


Terminal przesiadkowy na lotnisku będzie połączony z Dworcem Głównym Infografika: Milena Wojtkowiak
- Linia kolejowa, po której pierwsze pociągi pojadą już w 2015 roku, jest realizacją powszechnej obecnie w Europie tendencji, by do międzynarodowych lotnisk pasażerskich można było dotrzeć koleją. Kolejowy terminal przesiadkowy w rejonie lotniska będzie wygodnie, pod dachem, połączony z terminalem dworca lotniczego - zapowiada marszałek Piotr Całbecki.
- Dokument, który poddajemy obecnie konsultacjom, związany jest ze wstępną fazą projektowania. Wybrana w wyniku rozstrzygniętego w sierpniu przetargu firma Halcrow Group, która go opracowała, badała wszystkie aspekty przyszłej inwestycji. Autorzy studium opracowali cztery warianty przebiegu trasy. Kolejnym krokiem jest wybór jednego z nich - zadowalającego jak największą liczbę potencjalnych pasażerów. To właśnie ten aspekt opracowania jest zasadniczym przedmiotem ogłaszanych właśnie konsultacji - tłumaczy Beata Krzemińska, rzecznik marszałka województwa.
Wariant pierwszy trasy wykorzystuje część istniejącej bocznicy kolejowej w okolicach Trzcińca, co skutkować będzie ograniczeniem robót ziemnych, perony mają być umiejscowione prostopadle do terminalu lotniska. Jego zaletą jest minimalizacja wycinki drzew i robót ziemnych. Wariant drugi oznacza skrócenie trasy w stosunku do wariantu pierwszego, a perony mają być usytuowane równolegle do terminalu. Dwa pierwsze warianty nie umożliwiają zatrzymywania się pociągów na stacji Trzciniec. Wariant trzeci zakłada ominięcie od południa terenów jednostki wojskowej, pozwala zatrzymywać się pociągom na stacji Trzciniec, minimalizuje też wycinkę drzew. Czwarty wariant jest krótszy od trzeciego, zakłada zbudowanie peronów równoległe do terminalu lotniska. Bez względu na to pociągi będą mogły poruszać się po torach z maksymalną prędkością 80 kilometrów na godzinę.
Odpowiedź z Cytowaniem