|
Ogólny Komentarze do artykułów z działu www.zycie.senior.pl. |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten wątek |
|
Ogólny Komentarze do artykułów z działu www.zycie.senior.pl. |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten wątek |
#21
|
||||
|
||||
Tragedia.....
__________________
Większość obrazków i tekstów pochodzi z Internetu |
#22
|
||||
|
||||
Cytat:
no właśnie (po dyskusji z fachowcem pozwolę się wtrącić...) najtragiczniejsze w skutkach katastrofy zdarzają się na liniach na tyle nowoczesnych, że dopuszczają duże prędkości... Jakby jechały typowo polskie 40-60 km na godzinę, to ofiar byłoby mniej o ile w ogóle doszłoby do zderzenia... Cytat:
przy mniejszej prędkości pociągi jakby się znalazły na jednym torze miałyby większe szanse na zauważenie się nawzajem, a po drugie na wyhamowanie. A jeśliby nawet doszło do zderzenia to straty byłyby mniejsze... I przypominam raz jeszcze (wibi!), żeby polityczne aspekty wynieść do wątku Polityka. Kolejne posty o takim zabarwieniu będa z tego wątku usuwane |
#23
|
|||
|
|||
Admin, weź i Ty mnie nie dobijaj.
Moje dziecko MUSI jeździć tą linią 3 x tyg. ( Kraków - Warszawa). |
#24
|
||||
|
||||
moje też jeździ (co prawda chce a nie musi, ale dla mnie to nic nie zmienia, dlatego się zresztą odezwałam że wczoraj się cieszyłam że akurat miejscowe spotkanie ma a nie tam gdzieś). I przy obecnym rozkładzie (nie jazdy) PKP, przyznam że jakoś mniej się bałam jak pociągi jeździły wolniej - dowolnymi trasami... jakoś do mnie akurat ta nowoczesność nie przemawia, zwłaszcza że ludzie się starzy ostali i "jakośtobędzizm" też... gdyby w grę nie wchodziło życie ludzi, to bym się nawet założyła, że to znów olewanie procedur, jak w 90% przypadków polskich katastrof...
wibi - specjalnie dla Ciebie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastr...ejowe_w_Polsce ten jeden "głośny" Toruń to był skutek ukrywania większości takich wypadków przez ówczesne władze. Liczby podane w powyższym linku sa oficjalne, w wielu przypadkach rzeczywiste różniły się znacząco, o czym mówiono 2 lata temu przy okazji 30 rocznicy rzeczywiście najtragiczniejszej katastrofy, koło Otłoczyna... |
#25
|
|||
|
|||
IC miał 95 km/h. To nie tak dużo jak na tej linii.
Podobno. W tej chwili moje dziecko wraca podstawionym autokarem, bo wczoraj nie zdążyło na ten pociąg. I pomyśleć, że cieszyłam się, że jeździ tym IC , a nie samochodem. Nie mogę jeszcze w to uwierzyć. Ratownicy GOPR z mojej miejscowości byli jako jedni z pierwszych na miejscu. Nasza Straż też. Szok..szok... Skąd one się wzięły na jednym torze? |
#26
|
||||
|
||||
Cytat:
40-60 km/godz hmm czyli "wolniej jedziesz dalej zajedziesz" spacerowo widokowo. Tylko od dawien, dawna wiadome jest, że na kolei kiepsko się dzieje o czym wiem od pracownika już emerytowanego.
__________________
|
#27
|
||||
|
||||
Cytat:
ano coś nie tak ze sprzętem zawiadującym chyba.
__________________
|
#28
|
|||
|
|||
Nie wiadomo co wybrać z tych środków transportu, bo gdy się płynie, to kapitan na skałę skręca, gdy się leci, można zahaczyć o brzozę (chyba!), a gdy się podróżuje koleją, trzeźwa obsługa kieruje pociąg na jeden tor dwa przeciwstawne pociągi i bądź tu mądry
Jednak kapitan Wrona zasłużył na miano bohatera |
#29
|
||||
|
||||
katastrofa
Ktokolwiek "zawinił" zginęli ludzie[*]
Dla Nich modlitwa ... wyrazy współczucia Rodzinom
__________________
"Myślałem, że uczę się, jak żyć, a uczyłem się, jak umierać." - Leonardo da Vinci" [/color][/b]http://urszulagretkowskapapisz.pamietajmy.com.pl/ http://nataliagrazynamarkowska.pamietajmy.com.pl/ |
#30
|
|||
|
|||
Cytat:
Mało tego; Komisja Europejska zleciła przeprowadzenie audytu inwestycji kolejowych, by sprawdzić, czy polska kolej rzeczywiście nie jest w stanie wykorzystać całej puli 4,8 mld euro unijnego dofinansowania przewidzianego dla niej w programie Infrastruktura i Środowisko. Dasz wiarę? http://wpolityce.pl/wydarzenia/22646...tacji-unijnych |
#31
|
|||
|
|||
Cytat:
Cytat:
Widać są "równi i równiejsi" a "punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia" Wypadek nie tylko nie był ukrywany a wręcz "nagłośniony" takimi środkami jakie wówczas istniały.Na dowód tego jeszcze w czasach "komuny" postawiono przy równolegle do torów przebiegającej drodze tablicę informującą o miejscu wypadku. |
#32
|
||||
|
||||
Cytat:
nooo jak PKP sprzedana jest kilku przewoźnikom to nie jest właścicielem całości a więc nie wiem czy może ot tak sobie cokolwiek robić.
__________________
|
#33
|
|||
|
|||
|
#34
|
|||
|
|||
Cytat:
Infrastruktura, czyli tory, trakcje elektryczne, rozjazdy i tak dalej, to wszystko JEST i będzie państwowe. |
#35
|
||||
|
||||
[quote=admin]no właśnie (po dyskusji z fachowcem pozwolę się wtrącić...)
najtragiczniejsze w skutkach katastrofy zdarzają się na liniach na tyle nowoczesnych, że dopuszczają duże prędkości... Jakby jechały typowo polskie 40-60 km na godzinę, to ofiar byłoby mniej o ile w ogóle doszłoby do zderzenia... przy mniejszej prędkości pociągi jakby się znalazły na jednym torze miałyby większe szanse na zauważenie się nawzajem, a po drugie na wyhamowanie. A jeśliby nawet doszło do zderzenia to straty byłyby mniejsze... Droga hamowania to kilkaset metrow jednego i kilkaset metrow drugiego pociagu.Maszynisci zobaczyli wzajemne swiatla moze kilometr przed zderzeniem,co przy zsumowanej predkosci obu pociagow okolo lub nieco ponad 200km/godz. i czasu reakcji obu maszynistow(pociagi zdazyly przejechac kilkaset metrow)to zderzenie bylo nieuniknione. Ponadto obaj maszynisci prawdopodobnie byli pewni,ze zblizaja sie do siebie po dwu roznych torach.Jeden z pociagow uzywajacy toru lewego powinien miec wlaczone dodatkowo czerwone swiatlo.Moze mial moze nie mial.Niewiadomo. Nawet przy predkosci 40-60 km/godz. nie mialyby szans bez ofiar w ludziach.To ogromna masa,ktora sila ciezaru i predkosci otrzymanej pcha te mase do przodu. To bylo czolowe zderzenie. Predkosci sie sumuja jak pisalem wczesniej. Czy wyobrazasz sobie admino podroz pociagiem z Warszawy do Krakowa z predkoscia 40-60km na godzine? Wiele krajow wprowadza pociagi szybkobiezne. Pociag toczacy sie ze wzniesienia pod Julianka jechal z predkoscia okolo 40km/godz.Wpadl na pociag stojacy. Skutki byly straszne,pomimo malej predkosci.
__________________
Kazdy przezyty dzien - to dar od serca. |
#36
|
||||
|
||||
Cytat:
to ja już nic nie rozumiem. W moim mieście był punkt gdzie reperowany był tabor kolejowy. Ludzie zwolnieni, budynki puste a nasz tabor kolejowy remontowany jest w Czechach. mówisz, że infrastruktura jest nasza? ano dopytam się. Może to spółka z zagranicznymi przewoźnikami jest
__________________
|
#37
|
|||
|
|||
Cytat:
Jest nasza. I być musi. Kolej brytyjska została sprywatyzowana razem z infrastrukturą i skutki są podobno opłakane. Piszę ''podobno'', bo nie jechałam brytyjską koleją. |
#38
|
||||
|
||||
Cytat:
Ja tak jeździłam. I tak się jeździło na części trasy jeszcze kilka lat temu. Nie wiem jak dzisiaj, zapytam syna ale na (trochę mniejszej) części tory nie są zmodernizowane. I żeby nie było - ja nie mam nic do prędkości. Ja mam coś do kombinacji dobre tory (czyli duża prędkość) + nawyki / szkolenia i ogólnie czynnik ludzki z czasów złych torów. Tego się boję najbardziej. Podobnie jak w przypadku super dróg i super samochodów + niedoszkolonych kierowców z nawykami z czasów gdy średnia prędkość wynosiła 2 razy mniej niż dzisiaj a ruch był z 5 razy mniejszy... |
#39
|
||||
|
||||
tak czy inaczej, PKP wreszcie wzięte będzie pod lupę. szkoda echhh ,że dopiero teraz kiedy wydarzyła się tragedia. No bo jakoś to było do tej pory, jakoś się telepało.
__________________
|
#40
|
||||
|
||||
Artfilko
A co zrobiono na wypadek powodzi? Jakie plany snuto? Przyjdzie mokra wiosna lub mokre lato i znow zaleje. To jest wlasnie to,czego brakuje Polsce. ZDOLNOSC ZAPOBIEGANIA CZEMUS. Mieszkam od dawna w innym kraju i widze jak oni do tego podchodza. Nie musza sprowadzac pozniej czegos do zaloby narodowej. Nie maja takiej potrzeby.
__________________
Kazdy przezyty dzien - to dar od serca. |